ثبت آگهی ویژه رایگان
ثبت آگهی ویژه رایگان

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟ (بخش دوم)

در این مقاله قصد داریم به ادامه مبحث چگونگی تبلیغات موثر بپردازیم. در قسمت قبل این مقاله چند نکته مفید در این باره معرفی کردیم. در این قسمت نیز به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تبلیغ‌تان را محك بزنید

تصور نكنید پیام یا تصویری كه برای معرفی محصولتان طراحی كرده‌اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می‌رود. ممكن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت‌گیر بر بیاید پس برای تبلیغات بعدی، اول ببینید آگهی‌هایی که در دوره‌های قبل منتشر کرده اید چقدر بازخورد به همراه داشته‌ و آیا نیاز به تغییری دارید یا خیر؟ شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ‌تان را عوض و یا اصلاح کنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی‌تان را تغییر دهید؛ پس فكر نكنید شكست یك تبلیغ به معنای شكست تمامی تبلیغات است. محصول و یا خدمات شما هر چقدر هم که ضعیف و دارای ایراد باشد باز هم می تواند فروش خوبی داشته باشد. این ضرب المثل را به یاد داشته باشید که هر چقدر پول بدی آش میخوری. در واقع هر چقدر محصول با کیفیت تر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر است پس اگر محصول شما خیلی با کیفیت نیست نگران نباشید. چون همیشه کسانی هستند که بودجه شان به اندازه قیمت محصول شماست.

به جای نوشتن نقاشی كنید

تحقیقات نشان میدهد که تعداد طرفداران تبلیغات تصویری 2 برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می‌گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می‌دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول یا خدمت بروند پس همانطور كه گفتیم زیاد پرحرفی نكنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یك متن به مخاطب ارائه كنید. به جای اینکه زمان زیادی بگذارید و متن های طولانی برای معرفی محصولتان انتخاب کنید سعی کنید برای ساخت و یا پیدا کردن یک تصویر مناسب که گویای ویژگی های محصولتان باشد وقت صرف کنید. در بسیاری از مواقع یک تصویر می تواند در ذهن ها بماند و یا حداقل در آن لحظه که مخاطب میبیند جذب آن شود. به عنوان مثال شیرینی های مثل سوهان و گز را در نظر بگیرید. مطمئناً یک عکس از این شیرینی ها که بسیار عالی تزئین شده باشند بسیار زیاد دهن مردم را آب می اندازد. حالا شما به جای این بیاید و یک صفحه در مورد خوشمزگی و یا خواص این شیرینی ها متن بنویسید. به نظر شما تاثیر کدامیک بیشتر است؟

دایره‌المعارف نباشید

قرار نیست برای همه كس، همه چیز باشید. تكلیف‌تان را با خودتان روشن كنید؛ برای چه كسی حرف می‌زنید و قرار است مشكلی را حل كنید. اجازه دهید كه موسسه‌های دیگر، باقی مشكلات را حل كنند و شما تنها تمركزتان را روی یك موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با كمك تبلیغات تلاش كنید. شاید بتوان به مشاغلی اشاره کرد که بخشی از یک فرآیند را انجام میدهند. مثلا پیمانکاری ساختمان که هر بخش مربوط به متخصص خاص خود است. حتما شما مثال های بیشتری در ذهن دارید.

7 نکته تبلیغاتی برای تسخیر ذهن مخاطب


1. اصلی‌ترین هدف كسب و كار شما چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما كمك می‌كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی كنید.

2. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌كننده‌تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.

3. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلك دهید.

4. پرحرفی نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.

5. انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ‌تان قدمی بردارد. این شمایید كه باید سمت او بروید. پس هر جا كه فكر می‌كنید جمع زیادی از گروه هدف‌تان آنجاست، تبلیغات‌تان را هم به آنجا ببرید.

6. همه حرف‌های‌تان را در یك پیام نزنید. بگذارید هر چند وقت یك بار با یك حرف تازه و یك شعار تازه به مخاطب‌تان نزدیك شوید.

7. شعار تبلیغاتی‌تان را با تصویر آن هماهنگ كنید. سعی كنید پیام‌های‌تان با هم هماهنگ باشند و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟ (بخش اول)

تبلیغات موثر در فضای مجازی
عوامل تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر چیست
تبلیغات چاپی موثر
برای تبلیغات موثر چه باید کرد
چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چگونه تبلیغات موثر کنیم
تبلیغات موثر سایت
تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی
شیوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر برای فروش
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات و بازاریابی موثر
تبلیغات اینترنتی موثر
تبلیغات ارتباط موثر
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چه تبلیغاتی موثر است
تبلیغ موثر در اینترنت
اصول تبلیغات موثر pdf
موثر ترین تبلیغات
تکنیک تبلیغات موثر
نحوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
متن تبلیغات موثر
چگونه تبلیغات موثر کنیم
روشهای تبلیغات موثر

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *